Akupunktura

Akupunktura zaliczana jest do metod leczenia stosowanych w medycynie niekonwencjonalnej – jednakże uznana przez WHO. Według teorii medycyny chińskiej, choroba powstaje w wyniku zaburzenia wewnętrznej homeostazy

Jakie jest działanie akupunktury ?

Ludzkie ciało posiada własną energię życiową określoną jako bioelektryczność. Dodatkowo występuje w nim 12 głównych kanałów energetycznych (meridianów) i 8 dodatkowych do wszystkich narządów wewnętrznych.

Jeżeli przepływ energii, w którymś z kanałów jest zakłócony, występują wtedy dolegliwości bólowe oraz różnego rodzaju schorzenia.

Wkłuwanie jednorazowych igieł w punkty, zlokalizowane wzdłuż meridianów, przywraca prawidłowy przepływ energii i powoduje zwalczenie przyczyny choroby przez nasz organizm. Do każdej jednostki chorobowej lub dolegliwości należy dobrać odpowiednie punkty, aby uzyskać równowagę w przepływie energii .

Z naukowego punktu widzenia zabieg akupunktury aktywuje krążenie w naczyniach włosowatych. Wywołuje to działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne. Impulsy wywoływane przez nakłucia pobudzają układ współczulny i przywspółczulny, czyli poprzez ośrodkowy układ nerwowy akupunktura  oddziałuje na konkretne narządy wewnętrzne człowieka.

Kiedy akupunktura może pomóc?

• objawy postCovidowe
  • depresja
  • działania uspokajające
  • nerwice