Terapia stawów skroniowo-żuchwowych

W dzisiejszych czasach, wielu pacjentów nie zdaje sobie sprawy z problemów jakie wiążą się z dysfunkcją stawów skroniowo-żuchwowych. Pacjenci często słyszą od stomatologów, że należałoby nad nimi popracować. Niestety same szyny, które oferują nie przyniosą zadowalających efektów.

Bóle głowy, migreny, ból zębów, mięśni, problem z ruchem otwierania lub zamykania to tylko nieliczne dolegliwości, jakie pacjenci zgłaszają.

W przypadku w/w dysfunkcji mogą wystąpić również objawy takie jak zawroty głowy, mdłości, szumy uszne lub dzwonienie w uszach.

Do najważniejszych przyczyn powstawania dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych należą:

• stres
  • zaciskanie zębów
  • bruksizm, inaczej nocne zgrzytanie zębami
  • wady zgryzu,
  • ubytki w uzębieniu,
  • obgryzanie paznokci, przygryzanie warg,
  • wady postawy,
  • urazy w obrębie twarzoczaszki.

Poniżej znajduje się 5 pytań, jeśli chociaż jedna odpowiedź jest pozytywna, to znaczy, że mogą Państwo być narażenie na problem ze stawem skroniowo-żuchwowym!!

1. Czy kiedykolwiek czuł Pan/Pani ból w szczęce, skroniach, w uchu, bądź przed nim po którejś ze stron?
  2. Czy w ciągu ostatnich 30 dni pojawiły się bóle głowy, które obejmowały również skronie?
  3. Czy w ciągu ostatnich 30 dni miał Pan/ Pani przypadek, że podczas zamykania czy otwierania ust pojawiły się dźwięki w stawach?
  4. Czy kiedykolwiek pojawiła się u Pana/Pani sytuacja, że nie udało się w pełni otworzyć ust, bądź „przystanęła” choćby na chwilę podczas ruchu?
  5. W ciągu 30 dni, kiedy otwiera Pan/Pani szeroko usta, czy żuchwa przyblokowała się i nie dało się jej zamknąć?

Jeśli posiadają Państwo w/w objawy serdecznie zapraszam na skuteczną terapię stawów skroniowo-żuchwowych!